Leverantör

Bulldozer

Bulldozer blev officiell kommunikationspartner till En Svensk Klassiker 2023, men hade dessförinnan samarbetat framgångsrikt i flera projekt. Under 2022 lanserades appen Min klassiker där Bulldozer har skapat innehåll och designat användarupplevelsen – UX/UI. Bulldozer har även utvecklat och designat webben för Skolklassikern. 

– Att ha möjlighet att arbeta tillsammans med ett varumärke som hela tiden jobbar för att främja folkhälsan genom att få fler människor i rörelse känns väldigt bra. En Svensk Klassiker ger både barn och vuxna en kick att komma i gång och röra på sig, till glädje både för individerna och samhället, säger Charlotta Stenson, vd för Bulldozer kommunikationsbyrå.

För att få fler människor att upptäcka rörelseglädjen och ta del av gemenskapen som våra arrangemang skapar behöver vi ha effektfull kommunikation. I Bulldozer får vi en kreativ partner som dessutom är spetsiga på digital kommunikation. Det känns dessutom tryggt med en kommunikationspartner som delar våra värderingar om vikten av en god folkhälsa, säger Micke Thorén, vd för En svensk klassiker.

Om Bulldozer

Bulldozer är en fullservicebyrå som jobbar med allt från strategiska uppdrag till kreativ kommunikation för kunder som verkar lokalt, nationellt och internationellt. Med stor ödmjukhet inför uppdragen ser vi till att skapa minnesvärda reklamupplevelser som är baserade på lika delar mänskliga behov, data och strategiska insikter som snillrik magkänsla.

I en kreativ omgivning får idéer möjlighet att växa och utvecklas. Vi vet hur viktigt det är att ha örat mot marken, lyssna på olika röster och låta många komma med inspel och perspektiv. Det är så vi skapar kommunikation som inte stör. Men som berör.