Renault – partner till En Svensk Klassiker

Det finns flera spännande samarbetspartners till En Svensk Klassiker, vi har valt ut några av dem för att berätta närmare och utförligare om vårt samarbete. Först ut är Renault och Natalie Tonehamn, marknadschef Renault Sverige:

Hur länge har ni varit med som partner till En Svensk Klassiker?
– Vi har varit med som partner till En Svensk Klassiker sedan slutet av 2015. Anledningen till att vi gick in som partner i En Svensk Klassiker är att vi delar visionen om ett friskare Sverige. Vi ser också möjligheten att marknadsföra våra Crossover-modeller i en mycket relevant kontext. Vi kommer in i ett sammanhang där vi kan kommunicera med våra kunder genom de olika Klassiker-loppen och skapa specialutrustade versioner eller tillbehör för de som lever en mer aktiv livsstil. Ett exempel är Renault Kadjar som är den perfekta träningspartnern, rymmer all tänkbar utrustning och kan ta dig var du än behöver.

Vilka möjligheter har ni som partner? 

– Partnerskapet med En Svensk Klassiker har gett oss en ny möjlighet att prata om våra produkter med vår målgrupp – på ett annorlunda sätt. Team Will Power är ett sådant exempel. Det är ett innovativt experiment som belyser vikten av mental träning inför Klassiker-loppen och där vi låter tre deltagare samarbeta för att styra en bil med hjälp av enbart viljestyrka. Bilen är utrustad med teknik som kan avläsa deltagarnas mentala styrka och ett headset som läser av hjärnvågor. Will Power passar bra in i Klassiker-konceptet för att den mentala biten och ett positivt tänkande utgör en stor del för att lyckas genomföra En Svensk Klassiker.

Vi är oerhört glada över att ha Renault som partner till oss och ser fram emot att utveckla samarbetet ytterligare.
Inlägget är skrivet i samarbete med Renault Sverige.