Bulldozer ny kommunikationspartner till En Svensk Klassiker

Folkfesten Vasaloppet har precis gått i mål. För En Svensk Klassiker fortsätter strävan att få fler människor i rörelse året runt – nu med sikte på Vätternrundan. Till sin hjälp har organisationen valt Bulldozer som kommunikationspartner.

Runt de stora svenska motionsloppen – Vasaloppet, Engelbrektsloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet – finns organisationen En Svensk Klassiker som ett nav med målsättningen att få fler människor i rörelse.

– För att få fler människor att upptäcka rörelseglädjen och ta del av gemenskapen som våra arrangemang skapar behöver vi ha en effektiv och effektfull kommunikation. I Bulldozer får vi en kreativ partner som dessutom är spetsiga på digital kommunikation. Det känns dessutom tryggt med en kommunikationspartner som delar våra värderingar om vikten av en stark folkhälsa, säger Micke Thorén, vd för En Svensk Klassiker.

Sedan starten 1971 har En Svensk Klassiker utvecklats och nu finns otroliga möjligheter för fler, oavsett nivå, att utmana sig själva på skidor, i vattnet, på cykel och med löpskor. Inte minst genom satsningar på både Skolklassikern och appen Min Klassiker. 

– Att ha möjlighet att arbeta tillsammans med ett varumärke som hela tiden jobbar för att främja folkhälsan genom att få fler människor i rörelse känns väldigt bra. En Svensk Klassiker ger både barn och vuxna en kick att komma i gång och röra på sig, till glädje både för individerna och samhället, säger Charlotta Stenson, vd för Bulldozer kommunikationsbyrå.

En Svensk Klassiker och Bulldozer har tidigare gemensamt tagit fram appen Min Klassiker samt digital kommunikation kring Skolklassikern. Ett samarbete som nu alltså fördjupas och utvecklas.