Harvia
En Svensk Klassiker är stolta över att välkomna Harvia som ny samarbetspartner till organisationen. Harvia har precis som En Svensk Klassiker hälsa och välmående som ledord.
En Svensk Klassikers mission är att göra Sverige och svenskarna friskare och grundtanken är att motivera till motion och träning året om oavsett ålder. Det finns idag flera studier som visar på de hälsosamma fördelarna med att basta, bland annat att det stärker immunförsvaret, är bra för leder och muskler samt hjälper till med återhämtningen.
- Vi är väldigt glada över att Harvia, ett av världens ledande bastuföretag, väljer att samarbeta med oss på En Svensk Klassiker. Det är en spännande utveckling som sker inom bastu-världen och vi ser att fler upptäcker de hälsosamma fördelarna som finns med att basta. Något som är fördelaktigt såväl i vardagen som när du tränar inför En Svensk Klassiker, säger Michael Thorén VD En Svensk Klassiker.
- Vi på Harvia är mycket glada över att samarbeta med en stor idrottsorganisation som är delaktig i flera legendariska svenska idrottsevenemang. Sport och bastu är en härlig kombination som skapar möjlighet att koppla av och återhämta sig i våra allt mer aktiva liv. Förhoppningsvis kan alla som gör En Svensk Klassiker hitta en bastuentusiast i sig själva, säger Sami Linna, CMO Harvia.
Om Harvia
Harvia är världens ledande aktör inom bastu- och spabranschen. Harvia grundades år 1950 och är idag är känt överallt i världen för sin design av fungerande och tekniskt progressiva produkter och helheter. Marknadsledaren Harvias ikoniska produkter exporteras till 85 länder och säljs via 600 distributionspartners. På flera marknader är Harvia branschens mest kända varumärke.